A vállalatok élete soha nem egyszerű. Fontos mindig a lehető legjobbat kihozni az adott helyzetből, ám ez nem mindig úgy sikerül, mint ahogyan azt a vezetők szeretnék. Egy CRM rendszer sokat segíthet, tehát mindenképp kiváló lépés lehet az igénybe vétele, hiszen rengeteg előnye van, amelyeket hasznosítani lehet egy vállalat életében. A CRM rendszer megnevezéssel sokan találkoznak, ám kevesen tudják, hogy pontosan mit is takar, illetve mi a különbség a CRM és az ERP rendszer fogalma között.
Fontos tisztázni a fogalmak közötti különbséget, hiszen egy óriási különbségről van szó, gyakorlatilag két különböző területről beszélhetünk. Egy integrált ERP rendszernek könnyedén lehet része a CRM rendszer, lehet egy külön modulja, de teljesen függetlenül is működhet ettől, hiszen nem feltétlenül csak egy ERP-n belül működhet. Egy CRM rendszer mivoltát tekinthetünk úgy, mint egy olyan rendszerre, amelyik a különböző típusú ügyfélkapcsolatokat kezeli. Ezek a szoftverek egyre keresettebbé válnak manapság a vállalatok körében.